Wycieczka do Międzyzdrojów

Dnia 20.06.2014r odbyła się długo wyczekiwana wycieczka do Międzyzdrojów.

Początek trasy zaskoczył nas mało sprzyjającą aurą. Po szybach autokaru spływały strugi deszczu. Jednak już na pierwszym przystanku naszej trasy- przy ruinach gotyckiego kościoła w Trzęsaczu – zza chmur wyjrzało słońce. Z każdym kilometrem trasy było coraz słoneczniej.

Drugim przystankiem była Zagroda Pokazowa Żubrów usytuowana przy zielonym szlaku turystycznym. Podczas spaceru zachwycaliśmy się bogactwem fauny i flory na terenie Wolińskiego Parku Narodowego. Podziwialiśmy stado żubrów oraz piękne okazy jeleni, saren, dzików i bielika. Kolejnym celem naszej wyprawy było miasto Międzyzdroje.

Przeszliśmy nietypową Aleję Gwiazd, na której uwieczniono w brązie ponad 100 odcisków dłoni artystów i pomniki, upamiętniające wielkie postacie kina i teatru, najdłuższe betonowe molo w Polsce- o długości 395 m. Prawdziwą frajdę sprawiła nam wizyta w Muzeum Figur Woskowych. Jest to wystawa woskowych postaci naturalnej wielkości ludzi ze świata nauki polityki, sztuki i bajki. Jest jednym z większych obiektów tego typu w Polsce.

Następnie udaliśmy się przeprawą promową na spacer ulicami Świnoujścia.

Ostatnim przystankiem, kończącym naszą wycieczkę była przystań Marina Wapnica.

Jest to wieś letniskowa położona w Dolinie Trzciągowskiej nad jeziorem Turkusowym.

Nad brzegiem jeziora, w restauracji spożyliśmy obiad – świeżo złowioną rybę.

Wszyscy szczęśliwi, uśmiechnięci wróciliśmy do Kołobrzegu. Mamy nadzieję, że niebawem znów będziemy mogli wyruszyć wspólnie na kolejną równie atrakcyjną wycieczkę.