Pierwszy wypad na ryby…

W dniu dzisiejszym 02.08.2017r. wybraliśmy się na długo przez nas wyczekiwane wędkowanie. Grupę zainteresowanych podopiecznych Powiatowego Ośrodka Wsparcia wprowadzał w świat ryb doświadczony miłośnik wędkowania, Pan Artur Ołów.

Metodą, którą w dniu dzisiejszym się posługiwaliśmy było wędkowanie spławikowe na bata.
Zanim jednak przystąpiliśmy do konkretów najpierw trzeba było odpowiednio przygotować zanętę oraz sprzęt. Szybko jednak okazało się, że nie jest to taka prosta sztuka gdyż łatwo można zepsuć nawet najlepszą zanętę.
Podopieczni z zainteresowaniem obserwowali, a także aktywnie uczestniczyli w jej rozrabianiu czyli odpowiednim nawilżeniu wodą, następnie wymieszaniem z ziemią oraz wyrabianiem z niej kul zanętowych.
Podczas wyprawy nad zbiornik wodny na terenie miasta Kołobrzeg podopieczni zadawali dużo pytań dotyczących wykonywanych czynności oraz metod wędkowania. Na ich twarzach malowało się zaciekawienie oraz zaangażowanie w każdą czynność jaką przyszło im wykonywać.
Podczas gdy zanęta ,,dojrzewała”, przeszliśmy do przygotowania sprzętu. Rozstawiliśmy podpórki, rozłożyliśmy wędki.
Przyszedł długo wyczekiwany moment na zarzucenie wędki. Tego dnia ćwiczyliśmy technikę zarzucania i posługiwania się wędziskiem oraz co najważniejsze łowienie ryb.
Warunki pogodowe były dość trudne, wysoka temperatura, brak wiatru oraz niski stan wody w zbiorniku nieco utrudniały nam rozwijanie umiejętności wędkowania. Mimo napotkanych trudności podopieczni byli zadowoleni z wyprawy na ryby oraz cieszyli się z każdej, nawet najmniejszej rybki przez nich złowionej oraz ponownie wypuszczonej do wody.
Największe zainteresowanie wśród podopiecznych wzbudziło rozrabianie zanęty, przesiewanie robaków oraz wyczekiwanie na branie ryby co wymagało cierpliwości oraz zachowania ciszy.
Dzisiejszy wyjazd był dla nas odmianą, w miłym towarzystwie na łonie natury czas upłynął nam zaskakująco szybko. Mamy wielką nadzieję, że już niebawem po raz kolejny wybierzemy się na spotkanie z rybką 
A.O
Nie możemy wyświetlić tej galerii.